PRACA PRZYCHODNI W OKRESIE PANDEMII
Kontakt telefoniczny z nami w tym w okresie jest utrudniony z uwagi na wielokrotny wzrost zachorowań i istotne zwiększenie połączeń telefonicznych.
Z tego powodu najtrudniej się do nas dodzwonić w pierwszej połowie dnia. Ale poza telefoniczną metodą kontaktu z nami pod numerem 22 783 01 00, dostępne są jeszcze inne sposoby komunikacji, do których Państwa zachęcamy:
- Droga mailowa: medycyna@nzozcentrum.pl,
- Poprzez konto naszej firmy na Facebooku,
- Poprzez wiadomość na Messenger oraz
- Przez firmowe konto Google.
Kontakt bezpośredni
W przypadku kontaktu bezpośredniego
- do rejestracji wchodzimy pojedynczo
- obowiązują nas niezbędne zasady profilaktyki i prewencji:
- dezynfekcja rąk,
- pomiar temperatury
- wypełnienie ankiety
- zasłanianie ust i nosa (założenie maseczki)
- Planujemy wizytę w taki sposób, aby czas spędzony w przychodni był możliwie jak najkrótszy.
Zasady świadczeń porad/konsultacji w Podstawowej Opiece Zdrowotnej
- Każdemu pacjentowi z objawami infekcji w pierwszej kolejności świadczymy tzw. teleporadę,
podczas której lekarz zbiera wywiad ocenia stan pacjenta i decyduje czy niezbędna jest wizyta bezpośrednia.
- W trakcie teleporady lekarz może wystawić e-receptę, e-zwolnienie, e-skierowanie na badania diagnostyczne, zapotrzebowanie na wyroby medyczne, a razie podejrzenia choroby Covid 19 skierowanie na wykonanie testu na obecność koronawirusa.
- Jeżeli wizyta bezpośrednia będzie niezbędna lekarz zaprasza pacjenta do przychodni, a taka wizyta odbywa się w specjalnie odizolowanym gabinecie z osobnym wejściem, poczekalnią i łazienką. Pacjent zapraszany jest na określona godzinę i czeka na zaproszenie do gabinetu.
- Pacjent bez objawów infekcji zapraszany jest na wizytę bezpośrednią, lub jeśli to nie jest niezbędne świadczone ma usługi w ramach teleporady.
- Okres oczekiwania na Teleporadę.
- Nasilone objawy infekcji
Z uwagi na bardzo dużą ilość pacjentów w pierwszej kolejności załatwiani są pacjenci z nasilonymi objawami infekcji (w dniu zgłoszenia).
- Objawy łagodne. Pacjenci z objawami łagodnymi są załatwiani do 3 dni.
- Powtarzanie leków przewlekle przyjmowanych: e-recepty. Zamówienia na leki w formie papierowej pacjent zostawia w skrzynce przy rejestracji. Zapraszamy do przesyłania zamówień w formie elektronicznej (strona internetowa: https://nzozcentrum.pl/zamow-recepte,
mail: medycyna@nzozcentrum.pl).
Zasady wykonywania badań laboratoryjnych i diagnostycznych
Badania laboratoryjne wykonywane są od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-10:30. Każdy pacjent proszony jest o cierpliwość i oczekiwanie na naszym patio, ponieważ w poczekalni nie może przebywać zbyt wiele osób na raz.
Obowiązują oczywiście restrykcje dla kontaktu bezpośredniego (dezynfekcja rąk, pomiar temperatury, zasłonięcie ust i nosa (założenie maseczki) oraz wypełnienie ankiety przed wejściem do budynku).
Badania diagnostyczne (USG, holtery, EKG, itp.) odbywają się według standardowych procedur ale z zachowaniem szczególnych zasad sanitarnych. Pacjent zapisany na konkretną godzinę proszony jest o przyjście kilka minut przed badaniem.
Zasady świadczeń porad/konsultacji u Specjalistów
Terminy wizyt należy rezerwować telefonicznie pod numerem 22 783 39 32, mailowo poprzez adres medycyna@nzozcentrum.pl, poprzez konto naszej firmy na Facebooku, przez wiadomość Messenger oraz przez nasze firmowe konto Google.
- Pacjent pierwszorazowy
Pacjent zgłaszający się po raz pierwszy ma świadczoną wizytę bezpośrednią, z zachowaniem wszystkich zasad dla wizyty bezpośredniej. Na wizytę pacjent zobowiązany jest zabrać ze sobą karty informacyjne z dotychczasowego leczenia, wyniki badań diagnostycznych i informację o przyjmowanych lekach.
- Pacjent ‘kontrolny’ – teleporada
Wizyty, które nie wymagają osobistej obecności pacjenta w przychodni odbywają się telefonicznie. Dlatego pacjent wizytę kontrolną ma świadczoną w ramach teleporady.
Do wizyty pacjent powinien być przygotowany (aktualnie przyjmowane leki, wyniki badań – jeżeli wykonane były poza naszą placówką, wykonane badanie EKG i własne pomiary ciśnienia, w przypadku kardiologii).
Podczas wizyty lekarz zbiera wywiad, ocenia badania diagnostyczne, ew. modyfikuje leczenie, ordynuje leki (e-Rp), wystawia skierowania, lub zaświadczenia lekarskie (jeśli będą potrzebne). Jednocześnie lekarz na podstawie zebranych danych ocenia czy w obecnej sytuacji bezpośrednia wizyta jest niezbędna. Jeśli nie wizyta jest zakończona, a pacjent jest zapraszany na kolejną wizytę kontrolną w określonym czasie zależnym od stanu pacjenta.
- Wizyty bezpośrednie
Jeżeli jednak wizyta bezpośrednia jest potrzebna lekarz zaprasza pacjenta do poradni, w zależności od stanu pacjenta – z tygodnia na tydzień, lub z dnia na dzień, lub nawet w dniu teleporady, aby dalej ją kontynuować w bezpośrednim spotkaniu.
- Dodatkowe informacje
- Na wizyty, które odbywają się osobiście prosimy przychodzić bez osób towarzyszących (jeżeli jest to możliwe) lub z jedną osobą towarzyszącą (w przypadku dzieci i ich opiekunów).
- Prosimy też o przychodzenie punktualnie, lub z zapasem kilkuminutowym tak, żeby w poczekalniach przychodni przebywało jednorazowo jak najmniej osób.
- Przypominamy, że każda osoba wchodząca do naszej przychodni zobowiązana jest do dezynfekcji rąk, pomiaru temperatury, zasłonięcia ust i nosa (założenia maseczki) oraz wypełnienia deklaracji przed wejściem do budynku.